21 Mayıs 2008

oturduguyereyayılanus'lar

Böyle bir tür var. Gerçekten. Ben onları oturduğuyereyayılanuslar diye adlandırıyorum. Bu türün çok tuhaf, garip, mantık sınırlarını zorlayan özellikleri olduğunu söylemek mümkün. Şöyle ki; bunların gözleri oturacak bir yer bulmaya ayarlanmıştır. Oturdukları zaman yavaş yavaş bacak kasları gevşer ve öne doğru kayar. Sırt o güzelim 90 derecelik açıyı kaybeder ve saniyeler içinde koltuğun ya da sandalyenin arka bölümü ile oturulan bölüm arasındaki çizgiye yerleşir.(bunu nasıl becerebildiklerini açıklayabilen biri çıkmadı henüz) Bu tuhaf türü yerinden kaldırabilmek için deprem, yangın, sel felaketi ya da volkan patlaması gibi birşey olması gerekir. Aksi takdirde orada öylece saatlerce oturabilirler. Hele de önlerine bir bilgisayar ya da ellerine bir kitap verirseniz keyiflerine diyecek yoktur. Yayıldıkça yayılır bu hallerine bayılırlar.

Tam olarak olmasa da bu türün bazı özelliklerini taşıdığımı itiraf ediyorum. Oturma biçimi konusunda tam özellik, uzun süre o şekilde oturabilme konusunda ise sıfır özellik taşıyorum. Bu nedenle kendime yarım
oturduğuyereyayılanus diyeceğim. Evet.

Tam ya da yarım olsun
oturduğuyereyayılanusların ortak özelliği onları herhangi bir yere götürebilmek için çok fazla ısrar edilmesi gerektiği, ısrar yetmezse yalvarmak gerektiği bu da olmazsa "ölümü öp gel bak" demek gerektiğidir. Zira bu tür oldukça yumuşak kalpli ve kimseyi incitmeyen bir türdür. (Karıncayı bile incitmezler çünkü çok nadir adım atarlar.)

Geçen gün bir
oturduğuyereyayılanus bana yaşadığı birşeyi anlattı. Bu kısa hikaye oturduğuyereyayılanusları tam anlamıyla anlayabilmek açısından önemli olduğu için hiç vakit kaybetmeden aynen aktarıyorum.

Bizim oturduğuyereyayılanus'u bir arkadaşı yalvar-kıyamet evlerine davet etmeyi ve davetine olumlu yanıt almayı başarmış. Eve gittiklerinde bu arkadaşın annesi korkunç bir telaş içindeymiş. Mutfak masasının sandalyesini gözüne kestiren oturduğuyereyayılanus (bundan sonra adı kelimelerin kısaltılmışı olan OYY diye anılacaktır.) kadının hareketlerini incelemeye koyulmuş. Kadın fırın, ocak, bulaşık makinesi, balkon, sebzelik, buzdolabı arasında mekik dokuyormuş ve bu olan biten OYY'da dehşet yaratıyormuş. Bütün bu telaşın sebebi az sonra anlaşılmış.Bu pürtelaş kadının ertesi gün "Günü" varmış. İyi de bu telaş nedenmiş? Bizim OYY bunu bir türlü anlayamamış.

Tam olarak 12 çeşit pasta çörek yaptığını anlatıyormuş kadın. Kadın anlatırken
bizim OYY bu çalışmayı ancak rüyasında görebileceğini düşünüyormuş ama bunu bile pek sanmıyormuş açıkcası.Öyle ya bu onun hayatı boyunca yaptığı hareketin toplamına eşdeğer bir çabaymış ki kadını canıgönülden takdir ediyormuş. OYY'a göre bu kadın altın bir plaketi hakediyormuş. Eh bir oturduğuyereyayılanus'a göre gerçekten altın plaketi hakeden insanüstü bir çaba. Bu tartışılamaz elbette.

Kadın hem poğaçaları yapıyor hem de anlatıyormuş. "Geçen hafta Zehra'lardaydık. 15 çeşit yapmış. Ah ben yetiştiremeyeceğim yetiştiremeyeceğim. Şu çilekli pastayı da yapsaydım. Yardım eden de yok ki! Kızlar siz de anlamıyorsunuz yemek pasta işlerinden. Gerçi anlasanız da size emanet edemem ya neyse. Bu bir onur gurur meselesi. Hay Allah... Gece bire kadar çalışacağız başka yolu yok. Ölsem de kalsam da 15 çeşit olacak. Hatta 16 çeşit yapayım da Zehra çatır çatır çatlasın ayol..."

Bizim OYY nefesinin daralmaya başladığını hissetmiş ve bir bahane ile mekanı terketmiş. Kendi kendinden bile ummayacağı bir hızla eve atmış kendini. O kadın bütün gece kabus olmuş ona. Sabah uyandığında kadının hızından ve telaşından başı dönüyormuş. Daha sonra arkadaşına sormuş "annenin günü nasıl geçti?" diye. Kendi sorusuna kendisi gülmüş sonra, "sanki üniversite sınavın nasıl geçti diye soruyorum" diye bir güzel alay etmiş. Ama arkadaşının esprisi daha çok güldürmüş onu, soruyu şöyle cevaplamış: "Annem 1-Zehra Teyze 0. Bir dahaki karşılaşma gelecek aylarda Zehra Teyze Stadında."

RESİM:
Giuseppe Mariotti,

9 yorum:

  1. Öldüm bayıldım gülmekten.....Harika bir yazı olmuş bu yahu...Gece gece keyfime keyif kattın sağol :) Benim eşim de bu türlerden birazcık. Zİra evdeyken hareket etmeyi hiç sevmez. DIşarıda öyle değildir ama yine de uzun süren yürüyüşlerden, gezintilerden pek hoşlanmaz, canı istiyorsa bile söylenerek yapar üstwlik bu şekilde keyif almayı bile başarır :) Ben tezcanlıyımdır o çok geniş, ben pek sabırsızımdır o pek sabırlı...Ben de olmayanlar onda, onda olmayanlar ben de var tamamlanıyoruz böylelikle. Ama bazen göbeğim çaaaatttt diye çatlayacak gibi oluyor :) Okurken bizim hallerimiz geldi aklıma:)Bu öpüückleri hak ettin :)mmmmmuuucckkk!

    YanıtlaSil
  2. ya bu oturmak yada oturmamak baya bi mesele aslında. elini nereye koyacağını bilememek gibi.

    oturduğun yerin atmosferi de önemli bir de. normalde oturduğuyeretüneyenus'ım mesela ben. ayaklarımı diker, çömelmiş gibi otururum bilgisayar başında. bacaklarım da uyuşmaz böylece, saaatlerce ekran karşısında kala kalabilirim. tabi benim kütlem müsait böyle birşeye, 1.80 fln olanlar için pek mümkün değil.

    şu altın günlerini de online yapsınlar artık.. webcam'den konferans usulu fln.. bilmem kaç çeşit tatlı hazırlamaya luzum kalmaz.

    YanıtlaSil
  3. Hahahaha!İsme bak yaa!Bende bu tür bir ismi kendime koyarsam şu olurdu:

    Evegidergitmezfilmseyretmekisteyenus!

    Ellerine sağlık!:)

    YanıtlaSil
  4. EVRENSEL YAŞAM: Beğendiğine sevindim :) Benden de sana öpücükler...

    ARTİ:Bak bir de oturduğuyeretüneyenus'lar var doğru. Demek sen de onlardansın :) Altın günlerini online yapmazlar o zaman rekabet ve yarışma heyecanı ortadan kalkar :)

    ZEHİRLİ ÖRÜMCEK: :)) Valla ben bir parça da senin türdenim: evegidergitmezfilmseyretmekisteyenus yani :) ama bana herakşammutlak birfilmizleyenus da diyebiliriz :)))

    YanıtlaSil
  5. bende onlardanım , adını yazamıyorum , 3 kere denedim hata yaptım vazgeçtim .. =) mesela 90 derece dimdik oturuyoru bilgisayarın başındayken , zamanla aşağı kayıyor bu beden .. Derken rahat edilmiyor ve bacaklar masanın bir köşesine atılıyor , böylece biraz daha kayıyorsun .. En son belin ağırmaya başlıyor ve kalkıyorsun .. Fakat kalkman ve düzelmen bişey ifade etmiyor ki süreç tekrar ediyor ..=)

    YanıtlaSil
  6. İşte bir özellik daha; kendi konumlarından vazgeçip normal konuma geçseler de bir süre sonra eski şekillerini alıyorlar :) duruşa sadakat mı demeli buna :)))

    YanıtlaSil
  7. o insan sınıfına ben de giriyorum... Hatta otobüste bile öyle oturuyorum ara ara... Popom hep sandalyenin en uc kısmında sırtımı dayıyarak saatlerce kalabilirim :P

    YanıtlaSil
  8. Seni çok iyi anlıyorum çünkü ben de sürekli öyle oturuyorum. Gerçi benimki kısa süreli garip tuhaf oturuş halleri ya neyse :)) Ama hiç bir zaman o zarif 90 derece açıyla oturanlardan olamadım :)

    YanıtlaSil
  9. çok beğendim :D

    YanıtlaSil

Ne demeli...

İnstagram'da tatlı tatlı gülümseyen, yüzünde güneşler parlayan gencecik bir kız gördüğümüzde o mutlu genç kızın bir gün biri tarafından ...