19 Ocak 2011

Söz...

"Nerelerdesin?" dedi. Buralardayım gibi birşey mırıldandım. Neden aramadığımı sormak istedi ama bu sorudan hoşlanmadığımı anımsadı sustu. Sorulmamış bir soruya cevap verdim. "Olur öyle şeyler" dedim. "Bazen kaybolabilirim. Senin acın sana benimki bana. Ve hepimizin acıları göklere. Kaybolduğumuz yerler ayrı ama aynı karanlık içinde belki de el yordamıyla birbirimizi..." Hiçbir şey demedi.

Neler yaptığımı sordu. Hep yaptığım gibi geçiştirmedim. "Annemle limonlu çay içiyorum akşamları" dedim. "Okuyorum. Annemin okurken ciddileşen yüzünü izliyorum ona hissettirmeden. Sabahları soğuk havada üşümenin keyfini çıkarıyorum sonra. Darmadağın aklımı, gözlerimi bir bardak kahvenin içine dikerek toplamaya çalışıyorum. Çalan telefonlara bakmıyorum. Herkesten azar işitiyorum kaybolduğum için ve açıklama bekleyenlere öylece durup bakıyorum. Kimseye hesap sormuyorum kimse bana hesap sorsun istemiyorum. Geceleri babamla konuşuyorum. Gecenin fısıltılarını dinliyorum. Bazen çok ama çok korkuyorum bazen de akıl erdiremediğim kadar kayıtsız oluyorum. Kısa kestiğim tırnaklarıma bakıp duruyorum. Bu ellerin kimin olduğunu düşünüyorum. Koridorlardan geçerken şarkı söylüyorum. Sabahları şiir fısıldıyorum göğe bakarak. Dünya üzerine kafa patlatıyorum ama en çok da insanlar üzerine. Çok düşünüyor, hiçbir şeyin içinden çıkamıyorum. Öğle vakti güneş altında oturuyorum. Ne zaman göğe baksam güneş altında yeni birşey yok diyorum ve böyle dediğim için kör olmuşum gibi geliyor kendimden utanıyorum" dedim.

"Günleri böyle geçiriyorum işte" dedim, sonra sustum. Hiçbir şey demedi. Tüm cümlelerimi ceplerine doldurup gitti. Ne zaman beni düşünse içlerinden birini alıp her bir kelimeyi parmak uçlarıyla okşayacağını düşündüm. "İyi ol" dedi giderken. Ona söz verdim.

Fotoğraf: Life

9 yorum:

  1. iyi ol
    kelimelerin cebimde

    YanıtlaSil
  2. iyisin zaten, daha da iyi olacak herşey... günler geçip gidiyor... geçip gidecek günler, ve sen daha da iyi olacaksın...

    YanıtlaSil
  3. KARA KALEM: Sen de iyi ol. Kelimeleri asla yitirme, olur mu?

    NOVELLA: Dilerim. Zaman geçtikçe merhem olsun hepimize.

    YanıtlaSil
  4. İyi olmak için çok sebebimiz var neyseki..
    bazen yorum dahi yapamıyorum yazılarının üzerine ..öyle net ve anlaşılırki ne desem havada kalır gibi geliyor..Ama her defasında içimde bir yerlere dokunuyor iyikii

    YanıtlaSil
  5. iyi ol kedicim, aydan atlayabileceğine inan, hayallerine inan, geçip gideceğine her şeyin ve arkasında huzurlu bir gülümseme bırakacağına inan :)

    YanıtlaSil
  6. Kelimeler ve cümlelerin bende de saklı kalacak bundan böyle.Kendimi iyi hissetmek isediğim anlarda çıkarıp okuyacağım...

    YanıtlaSil
  7. ATEŞ BÖCEĞİ: Çok teşekkür ederim. Çok mutlu etti sözlerin beni.

    MEFİSTO: İnanıyorum lakin bazen güçten düşüyor insan. Çok teşekkür ederim Sevgili Mefisto.

    DELFİNA: Çok sevindim buna. Çok öpüyorum seni Canım Delfina.

    YanıtlaSil
  8. Babandan söz ettiğinde güllerle birlikte, benim de parmak uçlarım okşuyor senin naif kelimelerini ve seni.sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  9. Canım Sufi'm senin o güzel kalbinden öpüyorum. Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Ne demeli...

İnstagram'da tatlı tatlı gülümseyen, yüzünde güneşler parlayan gencecik bir kız gördüğümüzde o mutlu genç kızın bir gün biri tarafından ...