01 Ocak 2011

beklentisizlik üzerine...

Kendimi bildim bileli yılın ilk günü yeni kararlar alır, bu kararları o yıl için almış olduğum defterin ilk sayfasına yazar, yıl sonunda ise o kararların ne kadarını uygulayıp uygulamadığıma bakar(d)ım. Bu yıl tek bir karar aldım ve o kararı defterimin ilk sayfasına yazmaya gerek duymadım. Kararım; kararlar almadan, plan yapmadan başlamaktı. Çünkü, sınır koymak, kurallara bağlı kalmak istemediğimi farkettim. Hem nasıl olsa o kararların çoğunu uygulayamıyor, bildiğim gibi yaşamaya devam ediyor, yıl sonunda da kendime basıyordum kalayı. Şimdi kararlar olmadığına göre kendimi kalaylamam gerekmediği gibi tüm yılı getireceği herşeyle kabul etmeye hazırım.

Yılın ilk gününü temizlikle geçirdim. Eski defterler, notlar, gerekli gereksiz şeyler ayıklandı. Kimi ebediyen yok edildi, kimi kutulara kaldırıldı. Benim gibi hiçbir şeyi atmayan biri için günün büyük bir bölümünü aldı bu iş, ama bittiğinde iyi hissettim. Aynı şeyi zihnime de yapabilmeyi isterdim ama bunu nasıl yapacağımı bilmediğim için şimdilik çekmeceler, kutular, dolaplarla yetindim. Hem belki etrafını derleyip toplamak bilinçaltımızda bir derlenip-toparlanma noktası yaratıyordur. Denemekten zarar gelmez değil mi?

Tüm işleri bitirip koltuğa kurulduğumda, beklentisizlik güzel şey diye düşündüm. Güzel ve biraz da tedirgin edici birşey. Tedirgin edici birşey çünkü her zaman alışageldiğimiz yollardan yürümeme kararı almak, önümüze baktığımız vakit yolun ileride nasıl bir kıvrımla büküleceğine kafa patlatmamak ve sadece yürümek  anlamına gelir beklentisizlik. Ve eğer başarırsak, ki bu oldukça zor, o zaman belki aklın içinde gözümüzü kör eden o duvarlardan sıyrılıp hayatı olduğu gibi görme şansını yakalayabiliriz.

Hoşgeldin yeni yıl. Artık başlayalım mı?

Resim: Alfons Mucha

13 yorum:

  1. ... :) düşünmeyin yeter bırak dağınık ama olduğu yerde kalakalsın. unutmak olmuyorki. İyi yapmışsınız elinize sağlık hayatınızada renk getirsin hep siyah beyazdır eski film kareleri...

    YanıtlaSil
  2. eskiler eski oldu.yenilere bakmak lazım bencede..Yılın ilk gününü temizlikle geçirdim diyosun ya canım,demekki olumsuzlukları temizlemişsin yani sıfırlamışsın:) bence harika.2011 yılı sana ve sewdiklerine huzur mutluluk sağlık getirsin diyorum.sewgiler

    YanıtlaSil
  3. baslayalim , boyle yapmak istesede yapamayan ben icin, bu deneyimi yasamak icin adim atan sizi takip etmek ayri bir tecrube olacak :)

    YanıtlaSil
  4. Eğer bu dediğin gibi başlayacaksak; hadi başlayalım!

    YanıtlaSil
  5. tertemiz, sağlığın eksik olmadığı, beklentisizliklerine süpriz olacak güzel şeyleri yaşayacağın harika bi yıl olsun bu yıl..
    bence de HADİ BAŞLAYALIM... :)
    sevgiler... :)

    YanıtlaSil
  6. aklın içinde kör eden o duvarlardan sıyrılıp hayatı olduğu gibi görme şansını yakalamayı beklemek... beklentisizliğin duvarları yıkacağına inanmak... aklın duvarından sıyrılıp yüreğe bakmak gerek. belki o zaman belki hayatı olduğu gibi görmek mümkün olur.
    yürek, en beklemediği anda bile bekliyor, o beklememe halinin ona yaşatacaklarını. ve bence yürek iyi ki bekliyor. Ondan gelecek olanı. ki sana çoktan gelmiş gibi, iyi ki...

    YanıtlaSil
  7. hıc bısey hesaplamıyorum artık, oluyor. düşle, sev, hayal et ve bırak.. bende oyleydım, hep kararlar alırdım yılbaslarında. donum noktası vs derdım.. oyle olmuyor hıc, olmadı.. bnde bıraktım herseyı :)

    YanıtlaSil
  8. çok da iyi yapmışsın hem belki hayat sana güzel süprizler sunar

    YanıtlaSil
  9. MİRZA: Güzel bir yıl olsun 2011 hepimiz için. Bol renkli ve mutlu...

    MODA GEZGİNİ: Dilerim o temizlik zihnime de yansır:) asıl onun çekmecelerini, dolaplarını temizlemeli ya bu biraz zaman alacak sanırım. Ben mutlu ve sağlıklı bir yıl diliyorum :)

    ÖZLEM ANNE: Deneyelim. Başarmamamız için hiç sebep yok. Bakalım serüven nasıl devam edecek :)

    ASLISIN: Bu bildiğim en iyi başlangıç :) Deneyelim mi? Belki sandığımızdan daha kolaydır.

    PINAR: Güzel bir başlangıç yaptık. Dileyelim de devamı da böyle gelsin :)

    NOVELLA: Gerçekten bana iyi geldi. Daha da iyi olacağını umuyorum. :)

    PIRILTILI CADI: Bir de bunu deneyelim. Bence bu karar almaktan daha iyi bir yöntem :)

    İRMA: Dilerim öyle olur :) sizin için de öyle olsun...

    YanıtlaSil
  10. ben yılın ilk gününü tabiri caizse silkinmekle geçirdim ve şu anda durduğum nispeten iyimser noktadan senin yaptığınla aynı şey olduğunu düşünüyorum :p yeni bir yıl gibi sıfırlayıcı noktalara ihtiyacımız var sanırım.. iyi yıllar :)

    YanıtlaSil
  11. Mutlu yıllar Mefisto. Dilerim yılın kalanı da başlangıçlarımız kadar iyi olsun. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. hani benim blogda yazıyor ya'' hayat bizplanlar yaparken karşımıza çıkan şeylerdir'' ben bunu hep yaşadım o yüzden kararın gerçekten doğru yapmak istediklerimizi yazarak sonrasında yapamamak daha acı veriyor o yüzden kararın çok iyi kızkardeşim:) sevgiler canım...

    YanıtlaSil
  13. Planların hayatın bazı koşulları yüzünden boşa çıkması hayalkırıklığından başka birşey vermiyor insana. Bu nedenle hayatı verdikleriyle kabul etmek, rüzgarda kırılmayan bir başak gibi uyum sağlamak en güzeli. bu karar bütün bunların sonucu. Sevgimle öperim :)

    YanıtlaSil

Ne demeli...

İnstagram'da tatlı tatlı gülümseyen, yüzünde güneşler parlayan gencecik bir kız gördüğümüzde o mutlu genç kızın bir gün biri tarafından ...