27 Aralık 2010

Dizi dizi inciler güzellikte birinciler

Dizilerde çok acaip kadınlar var. Her akşam başka bir dizi her akşam başka acaip bir kadın.  İşte haftanın 7 günü ve o günlerin kadın karakterleri.

1-EYŞAN: Şeytanın sevgili kızı. İçindeki kötülükle bir türlü başedemeyen, şeytani zekası ile etrafındaki koca koca adamları kukla gibi oynatan kadın. İzleyende önce "şartlar yüzünden bu hale gelmiş zavallıcık" izlenimi yaratan Eyşan dizinin ilerleyen bölümlerinde güç tutkusu ile bu zavallıcık elbisesinden kurtuldu ve izleyende gırtlağını sıkıverme duygusu yarattı. Etrafındaki adamları salak yerine koymaktan gizli bir zevk duyduğu gözlerinden belli olan Eyşan "Ben babamın kızıyım" diyerek kötülüğün DNA'larda gizli olduğu mesajını verdi. Bütün bu hain planları arasında zaman bulup anne olmayı başaran Eyşan'ın tuzaklarla dolu lüks yaşamında, "onu korumak için ondan uzak duruyorum" ayaklarına yatıp çocuğu bile olsa iyi yaşamaktan ve en güçlü olmak için oynamaktan vazgeçmeyeceği ortaya çıktı. Eyşan hala dizinin şeytanı olmayı sürdürüyor.

2-CEMİLE: Cemile nam-ı diğer sabır küpü. Fedakar bir anne olan Cemile dizi boyunca yıllarca evli kaldığı adamı nasıl olup da tanıyamadığı üzerine kafa patlatıyor, bu yüzden de yüzünde hep şaşkın ve dehşete düşmüş bir ifade ile dolaşıyor. Cemile birşeyi göz ardı ediyor, adam atlamış gemisine aylarca uzakta kalmış, senin yanında kaldığı gün sayısını toplasan evliliğiniz belki yeni bile sayılabilir. Cemile nazik ve tatlı bir insan ama kocası Ali'nin davranışları karşısında zaman zaman deliye dönüyor, yüzüne tükürerek "Köpeeeeek" diye bağırıp kendi nezaketine ihanet ediyor. İşte Cemile'nin Ali'den nefret etmesi için bir sebep daha. Cemile mazlum. Ve tüm dizi izleyicilerinde korunma, kollanma duygusu uyandırıyor. Diziyi izleyen kadınların çoğu ellerinde baston ve şemsiyelerle Ali'yi bir güzel pataklamazlarsa ne kendilerinin ne de Cemile'nin rahat ereceğine inanıyorlar hatta. Cemile hala dizinin mazlumu olmayı sürdürüyor.

3-MELTEM: Her daim bronz teni, derin dekoltesi ve yüksek ökçeli ayakkabıları ile evin içinde bir kağıt anne gibi dolaşıyor. Meltem depresyonda da olsa, hasta da olsa, hatta uyumak için yatağa bile giriyor olsa hiçbir zaman güzel görünmekten ödün vermiyor. Çoğu kadının bara bilmem nereye giderken giyeceği kıyafetleri o evde televizyon izlerken giyiyor. Her zaman şıkır şıkır hali ile kocaların karılarına örnek olarak gösterdiği ve sırf bu yüzden de kadınların sinir olduğu bir tip olarak televizyon tarihine geçti. Meltem kokoş olarak dizide görünmeyi sürdürüyor.

4-MUKADDES: Eyşan şeytanın sol bacağı ise Mukaddes Yenge de sağ bacağıdır. En sevdiği oyun başkalarının yaralarına çomak sokup o yaraları kanatmak, geçmişe dair yaraların kapanmamasını sağlamaktır. Rahmi gibi bir adamı koca değil kukla olarak almıştır. Mukaddes her daim dekolte giyinir. Bahçede herkes kaban montla hatta yıldızımız Fatmagül kalın örgülü hırkalarla dolaşırken Mukaddes dekoltesini cömertçe sergiler, sabahları kırmızı sabahlığıyla konu komşuya seyirlik malzeme yaratır. Mukaddes'in tuhaf bir mizah anlayışı vardır. Bol bol güler bembeyaz dişleri ile ve gülerken gözlerinde şeytani ışıltılar oluşturur. Eyşandansa Mukaddes'in daha sempatik bir yanı vardır. Mukaddes şeytanın sağ bacağı olarak dizide var olmayı sürdürüyor.

5-GÜLLÜ: Güllü başlarda aşık bir genç kızdır. Güllü'dür sadece. Pamuk fabrikasında çalışır, havada pamuklar uçuşur, o baş örtüsünü ağzına siper eder ve kocaman kara gözleri ile Kemal'ine bakar. Ama gün olur devran döner Güllü Muzaffer'le evlenir, çiftliğin hanımı olur, adını Serap olarak değiştirir. Kemal ırgat olarak kalır. Serap zaman zaman Güllü olduğu vakitleri anımsar Kemal'i özler. Ama gün içinde çiftliğin hanımıdır o ve öyle de kalacaktır. Para mı aşk mı sorusunu yeniden gündeme taşımıştır Güllü.  Güllü para mı ve aşk mı çelişkisinde dizideki rolünü sürdüyor.

6-SİMGE: Simge sadece dizinin başrol oyuncusu Cazibe'nin papucunu dama atmakla kalmayıp tüm bu ağlak suratlı, gamlı, kederli kadınların hatta şeytan kadınların arasından sıyrılıp pek çok insanın sevdiği bir tip haline geldi. "Zaten bir sürü dert var hayatta, bir de kederli birşeyler izleyemem" diyenlerin en sevdiği tip olan Simge komedyenlerin sadece erkeklerden çıkmayacağının bir kanıtı oldu. Onca süsüne püsüne rağmen ağzı tıka bas doluyken konuşan, kendini bir sürü garip davranışlarla kepaze eden Simge yine de çekiciliğinden pek birşey yitirmedi. Simge dizi de "mağdurum ben mağdurum çok mağdurum mağdurum" şeklinde abuk sabuk şarkılarıyla kahkaha yaratmaya devam ediyor.

7-ASMİN: Nam-ı diğer Bayan Ağlak Surat. Dizi boyunca ağlamayı sürdüren Asmin'in güldüğü kare sayısı bir elin parmaklarını geçmiyor. Asmin'in rolüne kendisini fazla kaptırmış olmasından endişe ediliyor. Günlük hayatında da kontrol edemediği bir ağlak ifadenin gelip suratına yerleşip yerleşmediği de bir diğer merak konusu. Asmin durmaksızın ağlayan yüzü ile izleyicilerin psikolojisini mahvetmeyi sürdürüyor.

Son bölümde bir kadın dergisi sorusu soralım; Haydi bakalım hanımlar söyleyin siz yukarıdaki karakterlerden hangisisiniz?

14 yorum:

  1. Ben galiba biraz Simge ,biraz da Cemileyim :)

    oysaki amacım Meltem gibi olmak ama neylersin hayat :)

    YanıtlaSil
  2. Sanal o kadınların hepsi sanal!
    Bir tek biz gerçeğiz:P

    YanıtlaSil
  3. ATEŞ BÖCEĞİ: Vallahi Ateş Böceği'm Meltem olmak biraz zor. Bir gün iki gün oluruz belki de o topuklu ayakkabılarla gün yetmezmiş gibi bir de tüm akşam dolaşmak... ay düşünemiyorum bile :)

    ZUZULARIN ANNESİ: Kesinlikle :) İşin acaip tarafı bu dizilerde neden hiç normal hayatta olan kadın tipi kullanmazlar. Acaba seyirci kendisini ekranda görmekten sıkılır diye mi?

    YanıtlaSil
  4. Okuyunca yorum yapamadım. Ben şuyum diyemedim. KEndimi bulamadım. Bulsam da söyleyemezdim zaten herhalde :) Yediremezdim. Yaparım öyle şeyler arada <3

    YanıtlaSil
  5. Önce yorum yazayım dedim neredeyse bir blog yazısı kadar oldu. İzin verirsen bu yazını bende kendi sayfamda bi yorumlamak isterim.

    YanıtlaSil
  6. sonunu çok güzel bağlamışsın :) şeytan olma ihtimalim yok ne sol ne sağ gerçi sağ biraz da işveli amma meltem olabilirmiyim sanmam esofmanın rahatlıgını bırakmak zor ama olmayı da isterim hem de çok :) cemile kadar at gözlüğüyle bakmak istemem etrafa baktığım zamanlar oldu mu evet oldu...simge kadar eğlenceli olabilirmiyim sanmıyorum :) güllü hiç olamam sanırım asmin konusunu her bolum dusunuyorum hep ağlak (biliyor musun kız kardeş babamın severek izlediği dizi aşk bir hayal oysa o şimdi hayallerde kaldı:( )aaa bana uyan birşey yok ki :)canım benim sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Vallahi 8 de eve geldim 9 da yemek ocaktaydı 10 da yedik çocuğun dersi ortalığı toparla şimdi oturdum ve sabah 7 de kalkmıştım hangisi ben:) veya biz.

    YanıtlaSil
  8. belki secmek zorunda kalsak hicbirisiyiz, fakat ucundanda olsa bazen komik, bazen bakimli, bazen fedakar, bazende madur deilmiyiz :)

    YanıtlaSil
  9. KIREYZİ GÖRL: Ben de bilemiyorum ben hangisiyim. sanırım hiçbiri ya da belki hepsi :)

    MAVİ BALON: İzin ne demek elbette yazabilirsin. Merakla bekliyorum.

    BURCU: Biliyor musun ben de dizileri izlerken hep babamın yaptığı yorumları düşünüyorum. Sevdiği karakterlere bakarken içimi hüzün kaplıyor. İnsan hatırlamaktan hiç ama hiç kurtulamıyor kızkardeşim. Aslında hatırlamaktan kurtulmak istemiyor. Onun hala yaşıyor olduğuna ancak hatırlayınca inanıyoruz belki. Çok öperim kızkardeşim seni...

    NEHİR İDA: Bütün bu karakterler senin tırnağın etmez Nehir'ciğim, inan bana öyle.

    ÖZLEM ANNE: Onlar tek bir karakteri temsil ederken biz zaman zaman onlardan biri zaman zaman hepsini karışımı oluyoruz galiba.

    YanıtlaSil
  10. Ben hiçbiri değilim allahtan...

    YanıtlaSil
  11. Simge..hastasıyım..

    İşin komik tarafı yazdığın dizilerin hiçbirini izlemediğim için diğer kadın kahramanlarla kendimi mukayese edemeyeceğim. Simgeye gelince ne fizik ne de manyaklık katsayısı olarak benzeşiyoruz sanırım:)))

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Aydan Atlayan Kedi,
    Bütün bu sanal karekterlerin hangisi bize benziyor diye düşününce hepsinden bir parça vardır belki de diyebiliyorum. Çünkü eserler içimizden birilerini yansıtıyor sonuçta...

    Ancak "belki" diyemeyeceğim bir gerçek var. Dizilerde, filmlerde çalışan set işçileri. Onlar da sömürülüyor, bizler de...

    Dizilerle uyutulurken toplum, bilinmedik bir felakete doğru sürükleniyoruz. Uyandığımızda çok geç olmasa diyorum.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  13. bu yazi cok iyi tasarlanmis, bütün kadin karakterler cok basarili özetlenmis bence, tebrik ederim!

    YanıtlaSil
  14. THE DAUGHTER OF GOD AND ALEXANDRE DUMAS: :)

    PSİKOPATİ: Sen Simge'sin bence de. Tüm o sempatikliğinle tatlılığınla... Pati'im seni çok seviyorum.

    AYSEMA: Dizilerin toplumu uyuttuğu fikrine tamamen katılıyorum. İş artık insanları eğlendirmekten çıktı başka bir boyuta girdi. Mesela bir dizide bir karakter bir kitap okuyor ertesi hafta kitap satış rekorları kırıyor. Demek ki insanlar üzerinde inanılmaz bir etkisi var. Pazarlama konusunda kullanılıyor, insanların fikirlerini değiştirme konusunda kullanılıyor ve daha bir sürü şey. Set işçilerinin sömürülüyor elbet. ama işin acı yanı çalışan herkes sömürülüyor. dünya artık insanların posasını çıkarana kadar çalıştır mantığı üzerine dönüyor.

    CANSUYU: Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Ne demeli...

İnstagram'da tatlı tatlı gülümseyen, yüzünde güneşler parlayan gencecik bir kız gördüğümüzde o mutlu genç kızın bir gün biri tarafından ...