17 Aralık 2010

Hepsi yağmurdan...

Dışarıda yağmur var ve ben seni düşünüyorum. Parmaklarını saçlarının arasından geçiriyor musun merak ediyorum. Kaşların çatık mı yoksa yüzüne kelebek gibi konmuş bir gülümseme mi var buradan göremiyorum. Üşüyor musun, aç mısın ya da susadın mı, bunları bilmek istiyorum. Ve biliyorum çok fazla soru soruyorum.

Bildiğim iki dizeyi sabahtandır tekrar ediyorum: "Balkonlarınız çok yüksek sizin baş döndürüyor, dünya pek alçak bir yer olacak yakında, öyle görünüyor."* İçimi keder basıyor okudukça ve içimi keder bastıkça okuyorum. Ben ancak öfkemden böyle arınıyorum.

"Öfke ateşler kalbi" dedim ya sana "ve öfke dengede tutulduğunda insana enerji verir."dedim ya, ama bu nasıl yapılır bilemiyorum. Çünkü ben sık sık dengemi kaybediyor, eski düzeni bulana kadar akla karayı seçiyorum. Dişlerimi gıcırdatıyorum geceleri. Gündüzleri sızısını çekiyorum. Ve ben tüm bu sızıdan olur olmaz şeye gülerek kurtulmayı deniyorum.

Dışarıda hala yağmur var ve ben seni düşünmeye devam ediyorum. İyi misin, merak ediyorum. Toprağın altına sızan suları düşünüyorum. Seni üşütüp üşütmediklerini bilmek istiyorum. Gelip kulağıma iyi olduğunu fısılda istiyorum, göğe bakıyorum, sonra yerde biriken suya bakıyorum ve hayatım boyu senin iyi olup olmadığına dair iz süreceğimi düşünüyorum. Ve seni her zamankinden çok daha fazla özlüyorum.

Dışarıda yağmur var ve ben düşünüyor düşünüyor düşünüyorum. Tüm iyi insanlar erkenden gidecekler biliyorum. Ve "dünya pek alçak bir yer olacak yakında" biliyorum.

Resim: Claude Theberge
Birhan Keskin

14 yorum:

  1. Öylesine güzeldi,yüreğinizin sesi hiç susmasın.Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  2. inanın okurken gözlerim sulandı.
    İÇİM SIZLADI.

    YanıtlaSil
  3. Birhan Keskin'den bir alıntı yapasım geldi yazını okuyunca:

    ''Dürtme içimdeki narı.
    Üstümde beyaz gölek var.''

    Kalemine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Değil değil...
    Kabahatli yağmur olamaz.
    Olsa olsa senin derinden hisseden ruhundandır.
    Çok güzel ve çok hüzünlü.

    YanıtlaSil
  5. Fulyaaa.. dağladın içimi.. benim de gözlerim doldu..

    Ben de böyle kendi kendime içime konuştuğum gecelerden birinde ve aynen yüksek balkonumuzdan (7. kat)gökyüzüne bakarken, gökyüzünde yanıp sönmeyen bir ışık gördüm.. bir gök cismi.. ve onu babam kabul ettim.. belki de önceden de söylemişimdir sana bunu, hatırlayamadım :( ben şimdi o ışıkla konuşuyorum, hava berraksa ve o oradaysa.. bir şekilde iyi geliyor..

    Bu da geçer...

    YanıtlaSil
  6. özlediklerim çok benim..bu yazıyı okurken de özlediklerimi düşündüm.her yazdığınız yazıyı okuyorum hepsinde ama hepsinde işte en iyisi bu diyorum..

    YanıtlaSil
  7. NEHİRE: Çok teşekkür ederim.

    PINAR: Kederi yağmur tetikliyor. Kelimeler de öyle...

    AYNADAKİ AKSİM: Birhan Keskin'i çok severim. Alıntın çok güzel bu arada.

    EKMEKÇİKIZ: Hüzün hep peşimizde. Ben bugün hızlı koşamadım, yakaladı beni.

    MÜGE: İnsan hep izler arıyor Müge'm. Bilmek istiyor iyi mi? Boşluğa bakan kör gibiyiz. Azıcık ışık olsa yetecek oysa.

    SELİN: Çok teşekkür ederim güzel sözlerinize. İçimi ısıttınız.

    YanıtlaSil
  8. Öyle güzel, öyle duygu dolu, buram buram sevgi ve özlem vardı ki gözlerim doldu, yüreğim burkuldu susuyorum...

    YanıtlaSil
  9. Ben de size sevgilerimi yolluyorum. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  10. Ortası yok bu hayatın
    Hasretin dişlileri arasında bir can daha çekilmelerde,
    Şimdi ya da yarın,
    Usulca bir sıszı düşecek hepimizin içine...
    Gidişlerin kalmalarında durmuşum Boğazımda bir düğüm,
    Satırlar arasında süzülüyorum çaresizliğe...

    Duygularınızın satırlara işlenişini okurken usulca bir dua iel eşlik ettim size... Susmaların konuşmalarıyla eşlik ediyorum....

    YanıtlaSil
  11. ilk defa yazıyorum size yazısınızı okuyunca kırkaltı gün önce kaybettiğim babamı hatırladım :( üşüyor mu duyuyor mu hissediyor mu görüyor mu hep düşünüp duruyorum :(
    çok güzel anlatmışsınız o özlemi...
    sevgiyle kalın...güzel hafta sonları

    YanıtlaSil
  12. MİRZA: Çok teşekkür ederim özellikle dualarınız için. Hayat hep özlemler bırakacak içimizde. İş onu öyle kabul edebilmekte.

    BURCU: Benim 4,5 ay oldu. İnsan hep iz arıyor o iyi mi diye. Bu olacak. Alışacağız. Ne hissettiğini çok iyi biliyorum.

    YanıtlaSil
  13. ........

    Seni seviyorum arkadaşım..

    YanıtlaSil

Ne demeli...

İnstagram'da tatlı tatlı gülümseyen, yüzünde güneşler parlayan gencecik bir kız gördüğümüzde o mutlu genç kızın bir gün biri tarafından ...