19 Şubat 2009

LADES KEMİĞİ


Biri bana bunu açıklayabilir mi? Aynı anda 117 kişi google'da "Lades kemiği tavuğun neresindedir?" sorusunu neden arıyor olabilir? Merakımın sebebi; aydan atlayan kedi'nin cuma mektuplarından birinde şu an tam olarak 117 kişinin bu sorunun cevabını arıyor olması.

İyi ama saat 23 itibariyle birden bire 117 kişi uykusundan uyanıp lades kemiğinin tavuğun neresinde olduğunu mu merak etti? Öğrencilerin ödevleri olduğu akıllarına geldi de onu mu arıyorlar? Yoksa televizyonda bir yarışmada mı soruldu bu soru? Benim aklıma başka ihtimal gelmedi.

Sorunun cevabı şuymuş: "Kuşlarda göğüs kemiğinin üstünde iki kanat arasında bulunan V biçimindeki ince kemik."

Fotoğraf ve bilgi: www.ansiklopedim.info

23 yorum:

  1. Elim bilgisayarın üzerinde, gözüm arasıra tv'de seyredilen yarışma programına kayıyor ve soru: Lades kemiği tavuğun neresindedir?" :)

    YanıtlaSil
  2. Hangi yarışma bu çok merak ettim :)

    YanıtlaSil
  3. ee iyi ki bu yarışmalar varmış kedicim :) bak bunun sayesinde ben de bişi öğrendim :)

    YanıtlaSil
  4. Aslına bakarsan Delfina'cım ben de tam olarak nerede olduğunu bilmiyordum :) Ben de öğrendim.

    YanıtlaSil
  5. Ladesim lades olsun mu? Peki şimdi bu anotomik bilgilendirmeden sonra nasıl bir arasyonel yapıda olacağız? Yeşim, tez elden buna el atmalı ve bir doktor olarak olaya müdahale etmeli.
    Bu aralar laflar gevelenip duruyor; hep bir geçiştirme hep bir geçiştirme, neler oluyor pisiiiii?

    YanıtlaSil
  6. KAPTANZADE: Bilmiyorum Kaptan, neler oluyor :)

    ÖZLEM: Ben de :)

    YanıtlaSil
  7. :)))))))))))))

    Tübitak'a en çok sorulan soruları duysanız daha çok şaşırırsınız.

    YanıtlaSil
  8. google da bir makina ve hata yapar sevgili kedi:) bana da bir ayedaşcı musallat oldu devrik cümleden beri peşimde. ısrarla soruyor cumartesi ayedaş açık mı? hayır kardeşim açık değil. ohh be..

    YanıtlaSil
  9. En iyisi cevabı yaz yapıştır blogunun bir köşesine :)

    YanıtlaSil
  10. hahahay niyeki kız :) çok şaşırdım şu an :)

    YanıtlaSil
  11. mevzu gittikçe çetrefilleşirken araya girip kendi manyaklığımı aktarmaya kalksam çok garip olur mu bilmiyorum ama "bizim 10 katı büyüklüğümüzde başka yaratıkların bizi yiyip üstüne de kemiklerimizi tutuşup elleriyle kırdıklarını düşünüyorum"...

    Empatinin bu kadarı akıllara zarar ama... Şu anda öyle yapılmıyor mu bu tavukçuklara?

    Lades mades istemiyorum ben ya :(

    kaçmayan, uçamayan ne varsa yakalayıp yemek zorunda mıyız?

    ve ne zaman hangi manyak "lan bunu yedik ama dur bir de şunun artan kemiklerinle bir oyun oynayalım" demiş acaba?

    bana kızmış olabilirsiniz ama lütfen yani; hırsızın hiç mi kabahati yok?

    YanıtlaSil
  12. Hehe demekki "Ahmet Çakar'la Zor Karar" yarışmasını izleyen baya bir insan varmış, bu soru orada dün akşamki yayınında soruldu :))

    YanıtlaSil
  13. Onaltıkırkaltı gibi düşündüm ben de.. Yazmadan önce iyi ki yorumları okumuşum:) Ladessssssss.. diye bağırırken sevinçten.. aklıma gelmeyen şey şimdi sen açık açık tanımlayınca ladesin ne olduğunu.. dan dan etti kafamda.. hassasiyet işte:)

    dün akşamki videoyu izledim bu arada kızkardeş:) anneme ve Suzi'ye de izlettim :) kocaman öptüm seniii:)

    YanıtlaSil
  14. ONALTIKIRKALTI: Eğer tüm bu söylediklerini "manyakça" buluyorsan bir manyak da burda var haberin olsun. Şu lades konusunu düşünürken tıpa tıp bu cümleyi kurdum ben de: "ne zaman hangi manyak "lan bunu yedik ama dur bir de şunun artan kemiklerinle bir oyun oynayalım" demiş acaba?"
    Akıllara zarar küçücük bir hayvanı kes, pişir, ye üstüne üstlük iki kanat arasındaki o kemikle iddiaya tutuş. İnsan ne zalim. Akıllara zarar...

    NİHAN: Nihayet biri bana bunun hangi yarışma olduğunu söyledi :) Teşekkür ederim Sevgili Nihan...

    KARÖSHİ'M: Lades kemiğinin tanımını okuyunca daha da sızlıyor insanın içi; "iki kanat arasındaki V şeklindeki ince kemik..." Ne çok şeyi hiç üzerinde durmadan yapıyoruz be Karöshi'm ne çok şeyi...

    Ben de seni öpüyorum kızkardeşim benim...

    YanıtlaSil
  15. "............Nihayet biri bana bunun hangi yarışma olduğunu söyledi........."

    :)

    kedi'cim vallahi yarım yamalak bildiğim için yanlış söylemek istemedim, öylesine gözüm çarptı o kadar... o yüzden de ismini ve sunucusunu söyleyemedim... :(

    YanıtlaSil
  16. Ben televizyon izlemeyen meraklı bir kediyim :) Düşün o kadar meraklıyım ki hiç izlemediğim tv'deki o yarışmanın adını bile merak ediyorum :) Sonra ne oluyor aklımın içinde kırıntı kırıntı bir dolu şey birikiyor ve ben onlarla ne yapacağımı bilemiyorum :)

    YanıtlaSil
  17. işte 117 kişinin kemik aramasına, hem anlatıyon hem şaşıracak ne var diyon alla alla :)

    YanıtlaSil
  18. Demek ki ne kadar şaşırmışım düşün Siminya'cığım, hem anlatıp hem şaşırıp hem de başkası şaşırdım deyince "neye?" diye soruyorum :D Şaşkınlık o derece yani :D

    YanıtlaSil
  19. Farketmişsindir pek yorum yapmayı sevmeyen biriyim ama nedense bu yazına içimden yorum yapmak geldi:)

    Bu lades kemiğinin anatomideki adı " Furkula". [Geçen dönem anatomide kuş iskeletini de görmüştük.Ordan biliyorum :)]

    Ben Müzeyyen'le [bizim incelediğimiz tavuk iskeletinin adı] yeterince haşır neşir olmadığımdan sınav döneminden önce kemikli tavuklardan alıp haşlayıp, Alah ne verdiyse kemiklerini incelemiştim. Daha sonra da iki arkadaşıma lades kemiğinden anahtarlık, omur kemiklerinden küpe yapmıştım hatta kendime de yapmıştım.Anahtarlıklar arkadaşlara uğur getirmişti ki talihsizliğe bak peşpeşe kırıldılar :)
    Şimdi nereye gelmeye çalışıyorum ben; ladese gelmeye çalışıyorum.Ladesi bulan da Allah bilir benim gibi bir insan yavrusudur, şaşmış bir beşerdir.
    Hor görmeyin yavrucuğu yani :)

    Bu arada tam karşımda bir kitap bana göz kırpıp duruyor, bil bakalım adı ne :
    Ladesçi-Üstün Dökmen :)

    İyi günler :)

    YanıtlaSil
  20. Furkula... bu isim hoşuma gitti. Teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil

Ne demeli...

İnstagram'da tatlı tatlı gülümseyen, yüzünde güneşler parlayan gencecik bir kız gördüğümüzde o mutlu genç kızın bir gün biri tarafından ...