21 Şubat 2009

BİR KEDİ HAKKINDA...

Bugün biri bana, civcivlerini yediği için bir kediyi öldüren bir kadından söz etti. Kediyi yakalamış, torbaya koymuş ve onu sopayla döverek öldürmüş.

Ve aynı gün tesadüfen ajandamın alt köşesinde şu yazıyı okudum: "...Tıpkı çocuklar, ilkeller ve halk gibi hayvanlar da hiçbir şey üzerinde hak iddia edemezler. Bu yüzden kızamayız onlara. Bu yüzden kesinlikle küçük göremeyiz onları-Hiçbir şeyle bozulmaycak huzurlarını. Uzun sözün kısası, hayvanlar genellikle insanlardan daha soyludur." Henry de Montherland

Sahi bu ikisinin aynı gün oluşu tesadüf müydü?

Fotoğraf: Tarık Gürbüz

15 yorum:

  1. bir hayvanı seven doğada o sevdiği hayvanın düşmanı olan hayvandan nefret ediyor ne hikmetse... okula giderken bir apartmanın 2. katından gelen kuş sesleri hep dikkatimi çeker kafamı kaldırıp bakarım her zaman...

    kocaman puntolarla
    "KEDİLER GİREMEZ" yazar kapısında... enteresan bulurum...

    birini severken insanoğlu onu diğerlerinden çabucak kayırmaya başlıyor...

    civciv de severim kedi de, köpek de... önlemini almak bana düşer üçünün birbirini boğazlamaması için...

    YanıtlaSil
  2. Ne diyecegimi bilemedim, yine de iki satır yazayım dedim. Nakhar'ın yorumunu okuyunca ona da gerek kalmadı... Torbaya koyduğu kediyi sopayla dövebilen bir kadın... Kötülükle bu derece yüzleşmek, bu derece yakınımda hissetmek çok acı.

    YanıtlaSil
  3. Bence o kadın kediyi bir torbaya koyup, sopayla döverek öldürebilecek biri olduğu için, o kedi civcivlerini yedi. Sevgi evrenseldir. Ya bütün canlıları seversiniz ya da hiçbirini sevmezsiniz. Onun civcivlerine duyduğu sevgi değil sahiplenmeydi. Civcivlerini gerçekten seven biri bir başka canlıya bunu yapamaz.

    YanıtlaSil
  4. Ne yazık kedinin başına gelenler ve ne doğru bir söz.

    YanıtlaSil
  5. Hele ki kediler nasil da soyludur.. Bizim de hata iken alip baktigimiz kedimizi oldurmuslerdi apartman sakinleri.. yillar sonra onlarin hayatlari bir hic yuzunden alt ust oldugunda dusunmustum, bir baglantisi olabilir mi diye?

    YanıtlaSil
  6. Hayvanlar kesinlikle daha soyludur. Buna katılıyorum ve kediler ölmez yeniden doğarlar..

    YanıtlaSil
  7. Kadın civcivleri çok sevdiği için kediyi torbaya koyup dövmedi.Kadın bence civcivleri büyütecek, büyüyünce de onları kesip yiyecekti, yiyemedi onun için dövdü.Benim yorumum da böyle çıktı işte.Sevgilerimle dilek.

    YanıtlaSil
  8. İnsanoğlu ölmüş.

    İnsan kendi içerisindeki vahşeti doğaya yükleyerek onun dengesini altüst ediyor.

    Bugün çevrenize baktığınızda göreceğiniz davranışlar ve insanların sahip olduğu duygular; kin, nefret,şiddet, öfke, sevgisizlik, saygızsızlık ve dahası... bunlara kaynak olarak tv, insanların birbirine karşı güvensizlikleri, teknolojinin insanlığın tedavisi için kullanılması yerine: Onları parçalayarak birbirinden uzaklaştırmasının getirdiği sosyolojik hastalıklardır.

    Bu kadının davranışları maalesef günümüzde bir çoğumuza egemen halde.

    Acı ki, doğanın bir güçsüzü daha diğer bir güçlü tarafından öldürüldü.

    Bu arada sn sufi'nin dediği ironik e gerçektir. Toplumlar ne zaman yerleşik hayata geçtiyse, mülkiyetini e karnını doyurmak için diğerlerini katletmeyi olağan gördü.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. NAKHAR: İnsan birşeyleri severken bile başka şeylere düşman olmaya ne kadar eğilimli. Bu durumda sevgiden söz etmek ne kadar mümkün. Aynı kalpte sevgi ve nefret yanyana dururken bunlar iç içe geçip birbirlerini etkilemezler mi? "civciv de severim kedi de, köpek de...önlemini almak bana düşer üçünün birbirini boğazlamaması için..." bu çok önemli bir cümle...

    DEMET: Şaşkınlıktan dilimi yutacaktım ben de bu hikayeyi dinlediğimde. Ayrıntıları anlatmadım daha fazla kimse bununla bu kadar yüzyüze gelmesin diye. İnsanoğluna akıl sır erdirmek mümkün değil...

    GUGUK KUŞU: Ben de aynı fikirdeyim. Eğer onları gerçekten sevseydi onları korumak için önlem alırdı zaten. Hadi bunu da geçelim bir kediyi nasıl suçlayabilirsin ki böyle birşey yaptığı için. Bu onun doğası. Açsa karnını doyurur. Sırf öldürmek için öldürmemiştir. Kediler asla insan kadar zalim olamazlar. Hele intikam almak için kimseyi öldürmezler.

    ÖZLEM: O kediyi hayal etmek istemiyorum ama gözümün önüne geliyor ne halde olduğu. Midem bulanıyor böyle insanlardan...

    MEHTAP P.G: Ben buna çok inanırım Sevgili Mehtap Hanım. Ne iyilik ne de kötülük asla karşılıksız kalmaz. Bu bir bumerang. Kim atarsa ona yeniden döner.

    BRAJESHWARİ: Dilerim öyledir Burcu'cuğum dilerim...

    SUFİ: Kesinlikle aynı fikirdeyim...

    LİBERTERKEDİ: Söylediklerinin hepsine katılıyorum Kedicim. Ve beni çok korkutuyor bütün bunların doğru oluşu, ileride insanın içindeki vahşetin daha da ortaya çıkacak oluşu ve şiddetin olağan karşılanabilir olma ihtimali... Ne yapmalı bilmem ki?

    YanıtlaSil
  10. Çok üzgünüm ama ben bu hikayenin benzerlerini gururla anlatan insanlardan defalarca dinledim.

    Bu kadın madem "adalet" peşindeymiş, bari kediyle birebir dövüşme cesaretini gösterseymiş. Cezasını o kedicik verememiş ama ben inanıyorum asıl adaleti evrenin sağladığına. Sırf doğası gereği civcivi öldürdü diye kedi böyle feci bir sonla karşılaşıyorsa, kediye yaptığı canilik için kadının nasıl bir sonu olacak acaba?

    YanıtlaSil
  11. Evrenin adaletine ben de inanıyorum. Yeryüzünde kimse cezasız kalmaz. Yaptıklarının bedelini mutlaka öder. Bu kadın da yaptığının bedelini bir şekilde ödeyecektir.

    YanıtlaSil
  12. küçüktüm kedicik...küçücüktüm ve upuzun bir okaliptüs ağacından düşmek üzere olan yavru kuşu içim titreye titreye görmüştüm fakat, aynı kuşu gören kediyi(pamuk) görmemiştim. kuş düşmüştü ve pamuk kedi benden tez fırlayıp kuşu kapmıştı.Çok üzülmüştüm, kuş tutan ağzına bir tekme atmıştım, kuşu kurtarmak istemiştim...sonra kuşun zaten ölmüş olduğunu görmüştüm...birkaç yıl kedileri hiç sevmedim...çocuk yüreğimde hep o kedileri kovalayacak köpekler büyüttüm...sonra sonra ağladım kedilere,üzüldüm ve sevdim onları...büyümüşüm kedicik...2 kedim var şimdi...birisi aydan atlayan zıplayan bir kedi,diğeri camdan atlayan:)

    YanıtlaSil
  13. Bildiğimiz ama gerçekleştirmek için, hep geri plana attıklarımızı söyleyebilirim. Köklü eğitim reformu ile geliştirilebilinir sevgili fulya abla. Bunu geçmişte gerçekleştirebilen toprakların üzerinde yaşıyoruz. Bu kazandığımızı sandığımız ya da aşılananların seni korkutması gayet normal. Çünkü bugün dışarı çıktığında gücün yoksa sende bu şiddet dalgası ile karşılaşabilir ve senide içerisine çekebilir. Ama dediğim gibi eğitim sisteminin aileden başlayarak değiştirilmesi ile bu şiddet unsurunu yenebiliriz. Toplumun kurtuluşu, çekirdek toplumu revize etmekle mümkün fikrimce...

    Kedicikten Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. CAN: İnsan çocukken şefkati tam anlamıyla ayırdedemiyor. Sanıyor ki şefkat sadece zayıf olanı korumanın adı. Daha sonra tüm bunlar üzerine düşündükçe insan anlıyor ki şefkat asılında herşeyin doğasına saygı duymak ve herşeyi kendi doğası içinde kabullenmenin adı.
    Teşekkürler Can bu kedi seni kalbinden öpüyor...

    LİBERTERKEDİ'M: Canım Kedi'm senin gibi insanlar oldukça elbette mümkün. İnan bana bunları duydukça duydukça içim içime sığmıyor. O koca dalgaya karşı durabiliriz diyorum, elimde bir el hissediyorum.
    Sevgimle benim tatlı kedime...

    YanıtlaSil
  15. ama gene de 1 caretta 1 carettadır:)

    YanıtlaSil

Ne demeli...

İnstagram'da tatlı tatlı gülümseyen, yüzünde güneşler parlayan gencecik bir kız gördüğümüzde o mutlu genç kızın bir gün biri tarafından ...