19 Şubat 2009

SİMİTÇİ ÇOCUK...

Bir simitçi çocuk yaklaştı yanıma. Kızarmış yüzünde muzip bir gülümseme. "Abla simit alsana" dedi. Gülümsedim. "Alalım bakalım ufaklık, çok alırsak taksit yapıyor musun?" O muzip gülümsemeye karşılık vermesem olmazdı. Durmadı yapıştırdı cevabı "Daha post makinesi almadık be abla, haftaya inşallah." Güldürdü beni sabah sabah. Başını okşadım. Simitleri sardı. Vedalaştık. Arkamdan bağırdı: "Ben hep buralardayım abla, başkasından alma ha"

Fotoğraf: www.ekoayrinti.com

18 yorum:

  1. Simit, peynir ve çay... muhteşem üçlü... hmmm, canım çekti yahu...

    YanıtlaSil
  2. Bir yandan içim cız ediyor düşündükçe, nerede böyle bir çocuk görsem o an ihtiyacım olmasa da alıyorum kenara koyuyorum her ne ise aldığım... Hele simit satan bir çocuk görürsem biraz geriye gidiyorum, çocukluğum geliyor gözümün önüne... Koşuyorum sonra simit almaya, çünkü ben simiti de seviyorum, avazım çıktığı kadar "vaaa gevriiiieeee" diye bağırdığım çocukluğumu da...

    YanıtlaSil
  3. Uff çok güzel görünüyolar yaaa. ne güzel bi üçlü.Benim de böyle bi simitçi amcam vardı. Çok kibardı. Çok saygı duyardım ona. Bütün simitleri altın olsun isterdim.

    YanıtlaSil
  4. En cok ozledigim seylerin basinda simit, soyle sicak sicak, yaninda beyaz peynir, bazen cay, bazen kahve.
    Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  5. RAHSAN COLLYER: En güzel sabah kahvaltısı bu üçü değil mi? Gece vakti benim de canım çekti. Yarın sabah o ufaklığı bulmalı simit almalı :)

    ZİZA: Alnından öpesim geliyor simitçi çocukları...

    GUGUK KUŞU: "Bütün simitleri altın olsun isterdim." İşte buna bayıldım :)

    CALANON: Çay mutlaka çay olmalı. Üçü bir arada keyif çünkü; çay simit peynir...

    YanıtlaSil
  6. Cocuklugumun gectigi kentte, simitlrinin citirligi icin herkesin gelmesini bekledigi simitci, "bu simitler cok bayattir agbiler" diye bagirarak satardi simitlerini.. Onu hatirladim..

    YanıtlaSil
  7. Hayat ne ilginç... İnsanlar da öyle... Ve bu yüzden böylesine güzeller...

    YanıtlaSil
  8. Bir de görseydin gerçekten çok tatlıydı :)

    YanıtlaSil
  9. Nasil ozledim sokak simiti yemeyi..Hep buralarda olacak bir simitcide bize lazim :)Tanidik varsa gondersin Moskova'ya cocukcagiz..

    YanıtlaSil
  10. Simitle büyümüş bizim gibi çocukların içine işliyor o koku değil mi? Sonrasında unut umutabilirsen :)

    YanıtlaSil
  11. Yolumun üzerinde ancak pastane simidi bulabiliyorum ama o da peynirle hiç gitmiyor :( Buraya da bir simitçi çocuk lazım...

    YanıtlaSil
  12. Vallahi ben de o simitçi çocukların sattığı simidin tadını hiçbir simitte bulamıyorum.

    YanıtlaSil
  13. şimdi bu çocuklardan hiçbir şey almayalım ve para kazanamasınlar ki anası babası çalıştırmasın el kadar çocukları diyeceğim... bir yandan da gerçekten o yaşta çalışmak zorunda kalanı var... hep onlardan alalım diyeceğim küçücük ellerine paraları bırakırken içim cız edecek... hem simit tablalarında biriken susamlara avuçlarımızı yalayıp bastırdığımız günler gelecek aklıma hem de kendi çocuğum bu yaşta çalışmak zorunda kalsa neler hissederdim onları düşüneceğim...

    anası babası yok mu bunların? yok gerçekten ihtiyacı olduğu için çalışıyorlarsa bu kadar vergi, yol, su, elektrik bok püsürden toplanan paranın bir miktarı bu küçükleri normal bir hayata döndürmek için kullanılamaz mı?

    iki ucu boklu değnek işler bunlar, hem üzülüp hem aynen yaşamaya devam ediyoruz... yaşasan bi' türlü yaşamasan bi'...

    YanıtlaSil
  14. Benim tek avuntum bu çocukların büyüdüklerinde sapasağlam adamlar olacakları... Şimdi kocaman adamlar tanıyorum çocukken simit satmış. Gururla anlatıyorlar.
    Bu çocukların dilenen çalan çocuklar olmasındansa bu şekilde ekmeklerini taştan çıkararak büyümeleri daha doğru. Dilenen dilendirilen çocuklar yok mu? Çok var. Hergün yollarda görüyorum. Asıl onlar için birşey yapmak gerek. Ne olacak onlar büyüdüklerinde? Ne öğrendilerse o olacaklar. Dediğin gibi iki ucundan tutulmaz halde bu değnek...

    YanıtlaSil
  15. Bu çocuklardan hiçbir şey almadığınızda onların şevkinin ne kadar kırılacağını, hayata karşı duruşlarının genel bir tavır karşısında nasıl sarsılacağını düşündünüz mü? Kaldı ki, zorla çalıştırılıyorlarsa eğer onlardan almadığınız her şeyin onlara bir tokat olarak nasıl döneceğini de hesaba katmak gerekir.

    Çocukların çalışması hiç de kötü bir şey değil, özellikle de kendileri istiyorlarsa. 9 yaşımdan 14 yaşıma kadar en az 4 farklı iş yaptım, hiç de pişman değilim, aksine mutluyum geçmişimden ötürü; ve hatırladığım kadarı ile de sattığım her bir şey tarif edilemez bir tebessümdü yüzümde...

    YanıtlaSil
  16. Baskasindan alma haaa!

    Alma, aranizda gizli bir anlasma olmus, alma sakin:)

    YanıtlaSil
  17. ZİZA: Ben çocukken simit satmış insanların hiçbirinden o günlerini acıyla anlattıklarını duymadım. Hep yüzlerinde haklı bir gurur vardı. Ve o gururu görmeyi hep sevdim. İnanıyorum ki onlara çok şey katmış. Tıpkı senin gibi Sevgili Ziza... O simitçi çocuk yüreğinden sevgiyle öpüyorum...

    TURKUAZ DENİZ: Asla almam o sevimli ufaklık dururken :)

    YanıtlaSil

Ne demeli...

İnstagram'da tatlı tatlı gülümseyen, yüzünde güneşler parlayan gencecik bir kız gördüğümüzde o mutlu genç kızın bir gün biri tarafından ...