15 Mart 2011

izin kağıdı

İnsanın bazen davranışları kontrolden çıkabilir. Çok sevdiği birini hiç de istemediği halde görmezden gelebilir. Aslında onu koruyordur kendi aklınca. Hayatında ters giden birşeylerin acısını ondan çıkarmamak için bilinçli olarak uzak duruyordur. Ve ona şunu demek istiyordur; "Seni çok seviyorum ve böyle berbat hissederken birini hırpalama eğiliminde isem eğer muhtemel ki bu sen olursun. Çünkü seni gerçekten çok seviyorum." Ama ne yazık ki o çok sevilen bu uzaklığın sebebini asla bilemez. Sanır ki karşısında dengesi yitik bir mahluk var. Bir gün aşkla bakan gözleri diğer gün kör olmuş gibi... İnsan bir başkasının ruhuna sarınmadan onu anlayabilir mi oysa?

Ben bugün kimse ile tek kelime konuşmak istemiyorum. Ancak tanımadıklarımla "merhaba" "iyi günler" kıvamında üstünkörü laflar ediyorum. O bile fazla geliyor. Ben bugün bir köşede büzülüp kalmak istiyorum. İnsansız, güneşsiz ve hatta kendimsiz... Sessizlikte merhem bulurum sanıyorum. Oysa biliyorum yanılıyorum. Belki hiç merhem istemiyorum. Belki kendime ceza veriyorum. Bilemiyorum. Ama ben bugün dilsiz olmak istiyorum. Dudaklarım hiç aralanmasın, kimseye zorla gülümsemek zorunda kalmayayım, kimse bana bakmasın ve hatta görünmez olayım istiyorum. İnsan bazen izin alabilmeli hayattan. "Ben bugün yaşamamayı seçiyorum ulan" diyebilmeli. "Beni yok farzedin kardeşim, kimse bugün varlığımı anımsamasın, kimse beni sormasın" diyebilmeli. Ama yok böyle bir şansımız. Hatta izin dilekçesi yazabileceğimiz görünür bir makam bile yok. Ayaklarımızı sürüye sürüye, ruhumuzu sarkmış bir şal gibi ardımızdan sürükleye sürükleye yaşamaktan başka şansımız yok böyle günlerde. "Gece olsun da o battaniyenin altında yok olup gideyim, yeni gün doğunca iyileşeyim" demekten başka bir seçeneğimiz yok.

Oysa şimdi kaçıp gitmek vardı. Güneşte yatan tembel bir kedi gibi gamsız ve kedersiz gözlerini kırpıştırarak oturmak vardı mavi gök altında. Tek bir gün olsun, bir tek güncük olsun herşeyi unutmak vardı. Ama insan hayattan izin alamıyor ki...

Fotoğraf: life

10 yorum:

  1. Ara sıra görünmez olmak..İyi fikir..

    YanıtlaSil
  2. keşke hiç böyle olmak zorunda olmasaydı.

    YanıtlaSil
  3. Hayattan izin almadan kaçsak azıcık olmaz mı acaba?

    YanıtlaSil
  4. HAYATIN SÜS PAYI: Kesinlikle :)

    BLACAKBERRY: Öyle ama belki de o zaman hayatlarımız sıkıcı olurdu. Aynı kararda gitmek iyi bile olsa sıkmaz mı insanı?

    ÖZLEM: İmkansız :)

    YanıtlaSil
  5. ben bugün kaçtım... iki gün önce de. kaçabiliyor insan. bazen bir kaç saniye ve belki bir yarım saat. düşüncesiz kalıyor. bence bir dene.

    YanıtlaSil
  6. izin kısmı değil sorun olan. hayattan izin almak, kaybolup gitmek, görünmez olmak. ah keşke olsa.. İlk paragrafta yazılanlar asıl benim derdim. keşke açık olsak birbirimize, keşke yanlış anlamalara kapılmasak...
    bunlar bir tarafa da gerçekten çok hoş yazmışsınız. teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  7. Ruhlar birbirine sarınmıyorsa çok sevmenin de bir anlamı yok sanki.
    Bir de imkan olayına bizler negatif bakmaktayız.Her zaman bir seçenek var.Kapa cep telefonunu, merak edebileceklere " Benliğime gittim dönücem" yazılı bir kağıt ve kaçış. Fazla uzaklaşmak istemezsen bir otele kapağı atmak, kapıya "rahatsız etmeyin piliiiz" yazısını asıp 2-3 gün tabiri caizse "camış gibi" yatmak. Yok ben yatınca da düşünürüm sıkılırım içimden kaçamam derseniz onun da çaresi var. Açın otel televizyonunu uykusuzluktan bayılıncaya kadar zaplayarak seyredin.Akıl boşaltmada üstüne tanımam:=)

    YanıtlaSil
  8. keske bazen kimseye zoraki gulumsemek zoraki konusmak zorunda kalmasak bi koseye cekilip kendi basımıza kalabilsek bi sure bunu bazen o kadar cok istiyorumki

    YanıtlaSil
  9. ne güzel dile getirdin yine duygularımızı :) mız diyorum çünkü o hallere ben son zamanlarda çok giriyorum gitmek gitmek gitmek ve kaçmak hiç sebepsiz hem de...umarım hayatında iç sesinin dokunduğu yerlerde bir sorun yoktur sevgiler KIzkardeş :)

    YanıtlaSil
  10. NOVELLA: Deneyeceğim :)

    BLACAKBERRY: Ben teşekkür ederim :)

    BESTAMİ BEY: Güzel yöntem :)

    NAMELESS: İş hayatında bu imkansız işte :(

    BURCU: Sorun yok canım bazen böyle içim daralıyor. İyi ol sen de...

    YanıtlaSil

Ne demeli...

İnstagram'da tatlı tatlı gülümseyen, yüzünde güneşler parlayan gencecik bir kız gördüğümüzde o mutlu genç kızın bir gün biri tarafından ...