04 Aralık 2009

HARFLER


Harfler üzerine düşünüyordum. Ve harfler söylendiğim vakit yankılandılar. Şöyle ki;

A Bir çadırdır. Ve öylesi korur ki kendini kapısı güvenlik şeridiyle kapatılmıştır.

B Şaşkının tekidir. Öyle ki şaşkınlıktan gözleri dışarı doğru fırlamıştır. Uzun süre çıkamaz o şaşkınlıktan. Ve en sonunda sadece gözlerden ibaret kalır.

C Alfabenin en sevgi dolu harfidir kendileri. Etrafında ne varsa kucaklar. Ve hep aralık durur kapısı dışarda kimse kalmasın diye.

Ç O da sevgi dolu bir harftir ya bir şüphe çengelini ne yapsa silemez.

D Sevip de sevgisini belli etmeyen adamdır D.

E Üç çocuklu bir annedir o. Ortanca çocuğunu biraz daha fazla sever ya iyice bakmayan çocuklarını birbirinden hiç ayırmadığını sanır.

F Birleştiricidir. Birbirine paralel olan ama bunun farkında olmayanın iki çizgiyi kendini feda ederek ve dimdik durarak birleştirir.

G Bir zamanlar C gibi sevgiyle her şeyi kucaklayan G o kadar zarar gördüğünü sanmaktadır ki sevgisinden, bir küçük hamle ile içine dönüvermiştir.

Ğ G gibi Ğ de bir zamanlar çok sevmiş, sonra içine dönmüş ve içine döndükçe de başı bulutlanmıştır. Alfabenin en kaçık harfidir.

H Olmadık işler peşinde koşan bir harftir. Öyle ki gökyüzüne merdiven dayasa aya ulaşacağını sanır. Hayalperesttir bu yüzden de çok sevilesidir.

I Dürüstlüğün sembolüdür. Ama aynı zamanda keçi gibi inadın da öyle. Ne olursa olsun dimdik durur.

İ I harfinin küçük oğludur. Boyları aynıdır ama İ hala hayallerini kaybetmemiştir.

J Kök salmaya sevdalı bir harftir lakin bu doğası gereği mümkün değildir. Ne zaman dik duruşundan ödün vermek zorundalığıyla karşılaşsa kök salmaya karar verdiği yeri terk eder.

K Gövdesinden bir direğe bağlanmış kelebektir o. Ve kanatları hep göğe bakar. Alfabenin en hüzünlü harfidir bu yüzden de.

L Uzun zaman hayatı bildiği konusunda inat etmiş ve ona göre yaşamış olan L'nin hayatının orta yaş döneminde aklı başına gelir ve yolunu değiştirir. Ama ne yazık ki tam doğruyu bulduğu bu dönemde kısacık bir ömrü kalmıştır.

M Alfabenin en çocuksu harfidir. İnce kolları arasında her daim süzülen ipi atlar da atlar.

N Kararsızın tekidir. Bir öyle yaşamayı seçer bir böyle ve işin tuhafı aynı yaşam biçimlerini sürekli yineler durur.

O Küskün ve içine kapalıdır. Kendi kurduğu dünyada yaşar gider.

Ö O da küskün ve kapalıdır ama gözleri hep dışarıdadır.

P Nihayet hayatının yarısında küçük kapalı dünyasından sıyrılabilmiş ve dünyayı keşfe çıkmıştır. Düz bir yolda ilerler.

R Kapalı ve küçük dünyasından çıkmayı becermişse de önündeki iki seçenekten hangisini seçeceğine karar veremediği için eski hayatına geri döner.

S Bir görünen bir de sakladığı yüzü vardır. Bazılarına göre tehlikeliyse de aslında insanı en çok sembolize eden harf budur.

Ş Bir yanı diğer yanına ağır basan çift karakterli kahramandır. Umalım ki iyi yanıı ağır basıyor olsun.

T Kendini her zaman güvenceye alır. Yağmur yağmasa bile şemsiye açanlardandır o. Soranlara ise şu yanıtı verir: "güneş cildimi bozuyor."

U Taşıyıcıdır. Kimin neye ihtiyacı varsa onu oraya taşır. Alfabenin altın kalpli harfi...

Ü O da yardımseverdir. Ama aynı zamanda çok da dikkatlidir. Gözünü tetikten ayırmaz.

V Aslında iki kişidir bu harf. Bibirine çok benzeyen ama farklı yolları seçen iki adamdır bu harfin kanatları. Aynı kaynaktan gelirler ama öldür allah benzerliklerini kabul etmez tek başlarına var olmaya çalışırlar. Oysa köklerinden bağlıdırlar birbirlerine. İsteseler de ayrılamazlar.

Y Onların kökü çok daha derindedir.

Z Hatanın harfidir. İki paralel çizginin yanlış uçlarını birleştirip kendi yanlışından doğar.

FOTOĞRAF: LİFE

15 yorum:

  1. İşte bu! Uzun zamandır okuduğum en en en en en en en zekice yazı:) İnce bir zeka üstelik. Çok ama çok neşelendim okurken... Her harfte yeni bir heyecan duydum.. Ya sonraki.. ya sonraki.. dedim:)Z'yi en çok sevdim.

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel olmuş, hem de keyifli. Bir de abartıp isim analizi falan yaptım ben... Ehehe, kabul normal değilim :)

    YanıtlaSil
  3. Harfler ancak bu kadar güzel anlatilabilirdi..

    YanıtlaSil
  4. harikasın :) nasıl keyifli geldi sabah sabah... ama izninle V'yi iki aşık yaptım ben... hani birbirinin yansıması, köklerinden bağlı ama kendi kişilikleri olduğundan yönleri farklı...

    YanıtlaSil
  5. Çok hoş olmuş. Aklına sağlık.

    YanıtlaSil
  6. çok keyifliydi fulya. zihnine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. KAROSHİ'M: Ben de yazarken çok keyif aldım. Aslında biliyor musun farkında değiliz ama bizim için sıradan olan şeylerin içimizde çok tuhaf yankıları var. Çok teşekkür ederim :)

    PANDORA: Ben de yaptım isim analizi :) Tuhafız :)

    JOA: Çok teşekkür ederim :)

    DS: Çok teşekkür ederim :)

    EVREN: Neden olmasın. Pekala iki aşık da olabilirler hem de ne güzel olurlar...

    KUNNEGOND: Çok teşekkür ederim :)

    LİBERTER KEDİ: Teşekkürler kedicim :)

    YanıtlaSil
  8. İşte bu yüzden hayranınım ben:)

    YanıtlaSil
  9. Aman efenim mahcup ediyorsunuz beni :) Çok teşekkür ederim Virgilius :)

    YanıtlaSil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel olmuş, bayıldım. Hiç aklıma gelmemişti harflerin analizinin yapılabileceği.Zihniniz ne güzel döküvermiş kelimelere o harfleri. Farkındalığımı da bir kademe arttırdığınız için teşekkür ederim. Ayrıca her şeyi olduğu gibi kabul edip, üstünde düşünmeden yaşayıp gidenlerden olmadığınız için çok daha keyifli sizi takip etmek:)

    YanıtlaSil
  12. Merhabalar,
    Buradaki sohbet ortamı o kadar hoşuma gitti ki anlatamam...Uzun zamandır blog yazılarını takip ediyorum, iletişim alanında üniversite öğrencisiyim ve insanların hayatlarını bu şekilde paylaşmaları oldukça ilgimi çekiyor.Bu aralar bu konuya olan ilgimi, somutlaştırarak konu üzerine eğilip somut bir çalışma gerçekleştirmek istiyorum.Sizinle ancak buradan iletişime geçme şansım olduğu için buradan yazıyorum.Rica etsem bana bu çalışmamda tecrübelerinizle yardımcı olur musunuz??Konuyla ilgili sizinle ancak burdan iletişime geçebiliyorum, mail adresim: pehlivan_ozlem@yahoo.com.Bana yazarsanız daha detaylı bilgi almayı çok isterim.Teşekkürler.Ozlem PEHLIVAN (Gazi İletişim)

    YanıtlaSil
  13. Çok beğendim, hele "Y" ile "Z" ye bayıldım.
    Sen yok musun sen:)
    Kalemine, yüreğine, aklına sağlık.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  14. NUR: Çok teşekkür ederim. Çoğu zaman bakmadan geçip gidiyoruz ama dikkatle bakınca aslında pek çok şeyin içinde binlerce şey var. Bazen görebiliyor çoğu zaman da ıskalıyoruz. Görebildiğimiz zamanlarımız bol olsun diyelim :)

    MERAKLI: Özlem Hanım size bir mail yolldım. elimden geldiğince yardımcı olmayı isterim.

    ÖZLEM: Çok teşekkür ederim Özlem'ciğim :)

    YanıtlaSil

Ne demeli...

İnstagram'da tatlı tatlı gülümseyen, yüzünde güneşler parlayan gencecik bir kız gördüğümüzde o mutlu genç kızın bir gün biri tarafından ...