30 Ocak 2015

cuma mektupları

Kardeşim, iki gözüm,

Eskiden böyle başlarmış mektuplar. Kendi kendime söylerken bile içimi ısıtan bu söz sende de aynı hissi uyandırıyor mu merak ediyorum. Belki de hiç tanımadığın mesela nasıl yemek yediğini, ağlarken nasıl göründüğünü, sarhoşken nasıl olduğunu, gülerken ya da konuşurken yüzünün ne hal aldığını bilmediğin birinden işitmek bu sözü, daha güzeldir. 

Son günlerde hep kendime "insanı sev ve onu her haliyle kabullen" diye telkinlerde bulunuyorum. Yaşamın bütününe saygı duyan bir anlayış geliştirmeye çalışan ben nedense bazı insanları, sadece insan olarak kabullenmeyi bir türlü beceremiyorum. Bazılarında kötülüğün sınırı olmadığını seziyorum. Pek çoğunun ise "merhamet" kelimesini hiç duymadığını hayretle görüyorum. Ve ne yazık ki ben hala insanları iyiler ve kötüler şeklinde ikiye ayırıyorum. 

Bana kızma ne olur. Koşulsuz sevgi mümkün olmuyor, bilirsin. Zalimse biri, hiç merhameti yoksa, insan olmaya dair pek çok şeyi arka cebine koymuş ve orada unutmuşsa bu nasıl mümkün olabilir? Onun için kızma bana. İnan bana deniyorum. Onu, o hale getiren binlerce ihtimali düşünüyorum. Ama hayır, ben bir türlü mantıklı olmayı beceremiyorum. Hala duygularımla hareket edecek kadar toy oluyorum bazı durumlarda. 

Bu yüzden, sana, hiç tanımadığım güzel yürekli bir insan olduğunu umut ederek, "kardeşim, iki gözüm" diyorum. Bunu bütün samimiyetimle ve yüreğimin içinden söylüyorum. Biliyorum senin gibiler diğerlerinden çok ama çok fazlalar. Bunu umut etmiyorum kesinlikle biliyorum. Ve şunu da biliyorum benim güzel kardeşim, dünya sen ve senin gibiler yüzü suyu hürmetine hala inançla, sevgiyle, merhamet ve umutla dönüyor.

Kalbinden öpüyorum seni...

Fotoğraf: şuradan

3 yorum:

  1. O güzel yazınızı sonuna kadar okuyunca "Kardeşim, iki gözüm" diye hitap etmek geldi içimden. Pek çok noktada haklısınız.Ancak bazı konularda daha geniş, daha çok yönlü düşünmek gerekiyor; Çok iyi olarak tanıdığınız bir insan bir gün öyle yanıltıcı bir iş yapar ki, şaşırırsınız. Ya da kötü diye nitelendirilen biri inanılmaz güzel bir iş yapar, utandırır.
    Dünyada güven duygusu azaldıkça adımlarımızı daha dikkatli atmak zorundayız.
    Güzel insanlarla karşılaşmayı diliyorum. Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  2. dinle iki gözüm

    güzel insan bugün şu saat ekmek söküyor grev çadırlarında. mülkiyet edinme hırsları tırpalanmış, insan olma erdeminin onuruyla çağdaşlaşmaya, duyarlılığa, emeğe, yaşama etkisel anlamda katkı yapmış, hep birlik olup güzel bir toplum olunca, eskilerin tabiri ile üzüm üzüme baka baka kararır güzel insan.

    sofrada tuzunmu yok, göz damlamı kuruturum işte o zaman sana esirgerimmi sandın. çayına şekermi aranıyorsun, durman bile hata, gülümsememden katsana. çok üşümüş bugün ellerin hissede biliyorum,hem yorgunlarda, hadi ama yüreğim alev yeri gibi, az yanaşıp esmerliğimden çalsana.

    kardeşim
    bak hasret budamış gözlerimi, gel öpeyim iki gözünden, benim güzel insanım da sen olsana.

    YanıtlaSil
  3. MAKBULE ABALI: Aslına bakarsanız güven duygusunun azalmış olması bugünki umutsuz ruh halimizin temel sebebi belki de...

    KARA KALEM: Güzel sözlerinin üzerine söyleyecek söz bulamadım :)

    YanıtlaSil

Ne demeli...

İnstagram'da tatlı tatlı gülümseyen, yüzünde güneşler parlayan gencecik bir kız gördüğümüzde o mutlu genç kızın bir gün biri tarafından ...