25 Ağustos 2013

zaman zaman zaman...

Kökten değişim! Evet olup biteni bu şekilde adlandırmak en doğrusu. Bu yüzden son günlerde bana "nasıl gidiyor?" diye soranlara "kökten değişiyorum" demek geliyor içimden. Ama insanları bilirsiniz, "ne demek istiyorsun?"dan tutun da" delirdin mi?"'ye kadar binlerce soruyu ceplerinde hazır bulundururlar ki benim o soruları cevaplayacak ne zamanım ne de yüreğim var. Zira odak noktam insanlar ve soruları değil. Eskiden belki ama şimdi kesinlikle değil. 

Şöyle düşünün; kelli ferli bir yaşa gelmişsiniz ve birden fark ediyorsunuz ki, ne önsezileriniz size gerçeği söylüyor ne de gözlemleriniz, tahminleriniz sizi gerçeğe götürüyor. Şahane değil mi? Kocaman bir kadınsın ve hala hiçbir nane öğrenememişsin. Sanki bugün dünyaya fırlatılmış gibisin ve yeryüzünde yaşayan bunca insan asla çözümlenemez bir bilmecenin birer parçası. 

Sakallı haklı. Kaçıp gidip bir ormanda yaşamak en iyisi, en doğrusu. Onun gibi senin de miden bulanmaya başlar yakında. İnsanların suratlarının ortasına kusmak isteyeceğin zaman çok yakında hatta. Yalan ve riyaya alışırım sanıyordun ya palavra evlat. Kalbi ve vicdanı olan kimse bunlara alışamaz. Sen bu kör inadı sürdürdükçe, bildiğin gibi yaşamakta direndikçe böyle olacak. Zira senin doğru bildiklerin eski kitaplarda kaldı artık. Bu çağ senin çağın değil. Bu dili bilmiyorsun. Bu yüzden de anlamıyorsun hiçbir şeyi.

Madem bunları biliyorsun o halde neyi kökten değiştiriyorsun diyeceksiniz. Ah siz caaanım insanlar, soru sormakta üstünüze yok. Zaman dostum zaman. İşte neyin değiştiğini zaman bize gösterecek... 

Resim: Şuradan

9 yorum:

  1. uzun zamandır düşmedi bloğuna yolum.. Ama hep tadı damağımda yazılarının... ve bu çok güzel, çok güzel.... Zamanın iyi huylu rüzgarı, doğanın bereketi yanında olsun... Köklerin güzel topraklara sarım sarım sarılsın...

    öpüyorum....

    YanıtlaSil
  2. değişmek neye, kime, hangisine göre değişmek? değişim olması gerekendir ama olmaması gereken gibi değişmemeli insanlar. :)

    YanıtlaSil
  3. BRAJESHWARİ: Seni özledim...

    ÖZGÜR RUH: Haklısın. Ama değişmem gerek benim. bu şart.

    YanıtlaSil
  4. ayrıntılara dikkat et pisicik. sana değişme demedimki ben. belki bu söz sana bir şey hatırlatır. şeytan ayrıntıda gizlidir.

    YanıtlaSil
  5. Değişiyorum bunu sen de görüyorsun zaten. Ama iyiye gidiyorum daha huzurlu bir ruhum var artık

    YanıtlaSil

  6. "Felaketler yeniden başlamak için, iyi bir fırsattır."

    Yaşamak bu olsa gerek: Umursamadan katlanılan dertler, altından kalkınmayacak riskler ve onu toparlama çabası. Öldükten sonra bile bitip tükenmecek avuntu ve telaş. -ne oldu, -nasıl geçti hayat. kimileri gözünü açıp kapayıncata kadar olduğunu söyleyecek; kimileri de bunu diyemiyecek kadar kısa sürede ölüp gidecek..

    Aklım yazmamı istiyor, lakin ışık yok.
    arzularım yaşamak istiyor, lakin umudum yok.
    Ruhum bağlanmak istiyor, lakin inancım yok.
    dünyanın lezzetlerini tatmak istiyorum, lakin iştahım yok.
    Bir çok şey yapmak diliyorum, lakin zamanım yok.
    her şeyi öğrenmek istiyorum, lakin hevesim yok.
    aşık olmak istiyorum, lakin kimse yok.
    ölmek istiyorum, lakin doğru düzgün sebebim yok.
    insanların değişeceğine inanmıyorum. (house md ben aynı fikirde.) sadece çevreni değistirebilirsin...

    YanıtlaSil
  7. Sana da sürekli kafanın içinde bir hortum varmış gibi geliyor mu? Bana hep öyle geliyor. Bildiğim ne varsa hepsi o hortum içinde dönüp duruyor sanki. Sağlıklı ve mantıklı düşünmek bir hayal gibi. Belki o hortum aklımı OZ'a fırlatır da ben de rahata ererim :D Evet bence de aklımı kaçırıyorum :)))))

    YanıtlaSil
  8. Hemde nasıl, içimdeki kasırgaya bir kadın ismi bile vermeyi düşünüyorum..:) her ne kadar içimizdeki bu gelgitler bize farklı bir dünya görüşü sunsaduğunu bilsekte, kendimize yetememenin verdiği ızdırapla sürekli aptal birisi olduğumuza ikna etmemizde, bir tür yan etki olmalı.. :D
    bazen derinliklerde seni yok eden düşünceyi düşünmemek için elinden geleni yaptıktan sonra, kafanı toparlamak imkamsız hala geliyor. saatlerce hiç birşeye odaklanamıyor. kaçtığın kestirmede kayboluyorsun..
    dipnot: hepimizin bir pisi pisikiyatrist ihtiyacı yok mu..

    YanıtlaSil

Ne demeli...

İnstagram'da tatlı tatlı gülümseyen, yüzünde güneşler parlayan gencecik bir kız gördüğümüzde o mutlu genç kızın bir gün biri tarafından ...