31 Aralık 2015

büyüsünü kaybetmiş bir dünyada yeniden...

Bu kadar katılaşmış olmamın ve hayatımın büyüsünü kaybetmiş olmasının sebebini uzun müddettir düşünmekteydim.  Ve sanırım dün sabah buldum. Yataktan yorgun bitkin ve en fenası bıkkın uyanmışken hep bunlar artık şiir okumamaktan, şarkı söylememekten, romantik hayaller kurmamaktan, dünyayı gördüğün mizah duygusunu kaybetmekten diye düşündüm. 

Şuna inanır mısınız bilmem, aslında gerçek olan birşey yok. Tek gerçek etrafta gördüğümüz şeylerin zihnimizin hangi süzgecinden geçtiği. Gülmek mi istiyorsun tak mizah süzgecini bak aslında dünya komik. Masala büyüye mi ihtiyacın var, Marquez gibi düşün. O da bizimle aynı dünyada yaşıyordu ve muhtemeldir ki benzer insanların arasındaydı. Yaptığı şey şuydu, onun dünyası büyüsünü yitirmemişti. Biz nedense drama bayıldığımız için hep o gözle bakıyoruz hayata. Ve biz böyle bakmaya devam ettikçe de herşey daha da dramatikleşiyor. Neden mi? Çünkü dramlarda herkes eli kolu bağlı oturur ve teslim olur. Bu yüzden bakış açımızı değiştirmek zorundayız. Önce kendimiz için, eğer daha iyi bir hayat istiyorsak, sonra etrafımızdakiler için, ülkemiz için ve dünya için. 

Tüm bu düşünceler yüzünden sabah gözlerimi ovuştura ovuştura kararlar aldım. Ben artık dünyayı korkunç biçimde saçma ve dehşet verici biçimde korkutucu görmek istemiyorum. Bu nedenle 2016 felsefesi olarak şunu belirledim kendime "büyüsünü kaybetmiş dünyamın büyüsünü yeniden kazandıracağım" Bir de ne fark ettim biliyor musunuz, uzun zamandır "bundan sonra birşey değişmez" diye düşündüğümü... Nasıl bir aptallıktır bu. Saniyeler içinde dünyanın değiştiği bir sistemde nasıl böyle düşünebilir ki insan?

2015'i büyük aptallıklar yaparak geçirdim. Pişman değilim. Çünkü insanın en iyi hocasının yaptığı aptallıklar olduğuna inanan bir türden geliyorum. Bu aptallıkların çoğu düşünme biçimimle ilgiliydi. Değiştirmek kolay mı elbette değil. Ama zor olan güzeldir, öyle değil mi? Bu konuda başarılı olacağıma inanıyorum.

Bence düşünme biçimimizi değiştirmenin yolu, yaptıklarımızı değiştirmekten geçiyor. Bu yüzden şiir okumaya karar verdim yeniden. Çünkü şiir, size de aynı etkiyi yapıyor mu bilmem ama, sanki kafamın içinde başka pencereler açar benim. Ve aynı yere bakmaktan sıkılmış biri olarak bunun iyi bir yöntem olduğu kanaatindeyim. Daha pek çok şey var karar verdiğim ama bütün bunları burada dillendirmeyeceğim. Bunu paylaşmak istedim, zira kendimize verebileceğimiz en güzel hediyenin  yeni bir bakış, yeni bir yaşam tarzı edinmek olduğuna inanıyorum. 

Mutlu, sağlıklı, barış ve huzur içinde bir yıl olsun...

Resim: Jacek Yerka

8 yorum:

  1. Çok güzel bir yazı olmuş yüreğine sağlık. Bende bir süredir gerçek diye birşey olmadığını düşünüyorum. Güzel bakabilmek dileğiyle mutlu yıllar

    YanıtlaSil
  2. Evet gerçek yok. İşte bu yüzden de kendi gerçeğimizi kendimiz yaratmalıyız diye düşünüyorum. Ne dersin, deneyelim mi bu yıl bunu. Mutlu yıllar Sevgili Kadriye...

    YanıtlaSil
  3. Yeni yılda sizin gerçekliğiniz içinde bir dünya diliyorum. Şiir dolu bir dünya ne güzel farklı şeylerden bahsetmek şiir iyi fikir.

    YanıtlaSil
  4. Çok teşekkür ederim. Ben de size güzel, sağlıklı ve çok mutlu bir yıl diliyorum. Adınız ne güzel bu arada, parıldayan çiçek... Yılın ilk büyülü ismi, çok sevdim.

    YanıtlaSil
  5. O duyguları kaybetmek kadar değersizleştiren birşey yok insanı. Fazlasıyla da geçmiyor ki hayat, her köşe başında acımtırak ibadeleri...
    Herkes için mutlu yıllar dilemekle yetinelim yine :)

    Seneler sonra eski bir blogger olarak yazılarına rastlamak çok güzel.
    Ziyaretleşmek üzere :)

    www.hayatseyahat.com

    YanıtlaSil
  6. Selam esas adım Zehra bir gün felsefe dersi anlatırken Lübnan kökenli bir öğrencim adınızın anlamını biliyor musunuz ?dedi Ben de bilmediğimi söyledim. Adımı pek de sevmezdim. Klasik eski bir ad diye düşünürdüm. Öğrencim ,ağaçlar ilkbaharda çiçek açtıklarında parıldar zühre kelimesi kökeni zühre yıldızıda bu anlama gelir deyince hoşuma gitti. Şimdi adımı çok seviyorum.o yüzden blok ismini bu ad olarak seçtim. Sizin yazınızdan sonra hemen şiir kitabını kitaplığımdan çıkardım .Ama daha okumadım. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. dilerim yeni yılda kararlarını gerçekleştirebileceğin, hayata hep mizah maskesi ile bakabileceğin, güzel hayaller kurarak bunları hayata geçirebileceğin iyi bir yıl olur..
    bloğunun ismi dikkatimi çekti ve kendimi burda buldum iyi ki bulmuşum:)
    sevgiler yolladım.

    YanıtlaSil
  8. GÜRHAN GÜLEZ: Teşekkür ederim. Elbette ziyaretleşelim :)

    PARILDAYAN ÇİÇEK: Zehra ismini de çok severim ben. Anlamını bilmiyordum ama. Zehra ismi bana hep çok masum birşeyleri çağrıştırırdı. Anlamı da güzelmiş:)

    SEBUŞ: Benden de çok sevgiler :) Ben de sana mutluluklarla dolu, sağlıklı ve huzurlu bir yıl diliyorum.

    YanıtlaSil

Ne demeli...

İnstagram'da tatlı tatlı gülümseyen, yüzünde güneşler parlayan gencecik bir kız gördüğümüzde o mutlu genç kızın bir gün biri tarafından ...