08 Ekim 2012

bazı şeyler pat diye olmaz...

Deneyin görün, hayatın sizinle şöyle bir imtihanı vardır, siz ne zaman bir karar verseniz, sizi o kararı bozmaya iten birşey çıkarır karşınıza. Mesela artık hiç sinirlenmeyeceğinize yeminler edersiniz ve bu güzel kararın huzur dolu rahatlığıyla uykuya dalarsınız, ama sabah süprizlerle gelir. Olmayacak ne varsa başınıza gelir, bindiğiniz dolmuş bozulur, ters adamın ya da kadının birine çatarsınız, saçma sapan işler üzerinize biner falan filan... Çok acaiptir. Ya da berbat bir pazar günü akşamında "yok arkadaş bu böyle olmaz" deyip birşeyler yapmaya karar vermişsinizdir. Kendinizi toplarsınız, ajandanıza planlarınızı yazarsınız ve o ajandayı öpüp başınıza koyarak yemin edersiniz. Kimse sizi yolunuzdan döndüremeyecektir, hem vallahi hem billahidir. Dünyanın ve dışarda olup bitenin canı cehennemedir. Hem adam ne demiştir "kendi cennetini kendin yarat." Adam haklıdır ve siz de o cenneti yaratmak için bugünden tezi yok kolları sıvacaksınızdır. O sonra sabah olur ve işe gidersiniz. Coşkuyla planlarınızdan bahsetmeye başlarsınız. Münasebetsizin biri sizin şevkinizi iki dakikada yerle bir eder. O kadar sinirlenirsiniz ki neye sinirlendiğinizi anlamanız biraz zamanınızı alır. Düşünürsünüz, siz birinin motivasyonunu dağıtmayı kendine görev sayan adama mı kızıyorsunuzdur yoksa o münasebetsiz adamı umursadığınıza mı? Aslında her ikisine de kızıyorsunuzdur ya asıl kızdığınız verdiğiniz kararları ne olursa olsun uygulayacağınıza yeminler etmenize rağmen ilk dalgada böyle sarsılmanızdır.

Oturup şu yukarıdakileri yazarsınız ve yazı her zamanki gibi sizi sakinleştirir. dışarıdaki yağmura bakarsınız, bir bardak kahve alırsınız ve yağmurun altında bir sigara içersiniz. Aslında sigarayı bırakmak da kararlarınızdan biridir ya neyse dersiniz. Bazı şeyler pat diye olmaz bilirsiniz...

Fotoğraf: Şurdan

3 yorum:

  1. bi çok saçmalık pat diye olurken işte o defterine yazıp hayalini kurduğun o şeyler olmaz ya .. kime sövsen bilemezsin , oturur bi sigara içersin , kesmez ağlarsın , uyursun ve uyandığında hayatın daha farklı olsun dersin .. dualar edersin .. ama olmaz .. hemde hiç bişey ..

    YanıtlaSil
  2. Murphy kanunlarında "Ne zaman bir şeyden vazgeçseniz, vazgeçtiğiniz o şey size geri gelir." diye bir madde vardır.Bu kanuna ardışık olarak yine aynı abimiz başka bir kanun maddesi daha bildirmiştir. "Bir şeyin birkaç şekilde ters gitme olasılığı varsa, hep en kötü sonuç doğuracak şekilde ters gidecektir." Ben de duruma göre uydurayım bari " İlk dalgada sarsılanlar, karşı kıyıya ulaşamazlar."
    :=))

    YanıtlaSil
  3. TİTEEM: Belki de bazı şeyler zaman alıyor diye düşünmeyi tercih edersin ve bütün bunları düşünüp olumlu olmaya çalışırken de daha çok sigara içer daha çok bulutlara bakarsın...

    BESTAMİ BEY: Ne yapmalı peki? :)

    YanıtlaSil