19 Nisan 2016

acaip fikirler

Bence ufaktan deliriyorum. Dün şöyle bir şey geldi aklıma; mesela okuyan öğrenen insan sürekli güzelleşse ya da yakışıklı olsaydı okuma oranı artar mıydı? Bence artardı. Zira gözlemlediğim kadarıyla, genç kızlar arasında konuşma konuları şu kelimeleri içeriyor; kombin yapmak, mat ruj, yüz kontürü ile yüzün şeklini değiştirmek, burnu inceltmek, estetik ameliyatlar, silikonsuz dudakları kalınlaştıran rujlar falan filan... Şimdi birden birşey olsaydı ve gerçekten her okuduğun kitapta değişseydin. Şuna garanti veriyorum yaşlı genç herkes okurdu. Yayınevlerinin reklamlarını hayal edebiliyor musunuz, "Dostoyevski.... mimik kışıklıklarınıza birebir" ya da şuna ne dersiniz "Saçınız mı dökülüyor Murakami okuyun" belki de şu "Burnunuzun eğriliği artık dert değil, tek yapmanız gereken Kazancakis okumak" Eh kozmetik firmaları bir bir iflas ederken yayınevleri, kitapçılar köşeyi dönerdi. Sonuç olarak güzeller güzeli, akıllı ve bilgili bir insanlık oluşurdu. Bence şahane bir fikir.

Bir de şunu düşündüm, biri yere çöp ya da sigara attığında o kişinin etrafında birden bire cam bir duvar örülseydi ve her yerde alarmlar çalmaya başlasaydı. Ve sevgili kanunlarımız etraftaki insanların o cam duvarın ardından çevre katili ile alay edilmesine, kınanmasına müsade etseydi. Çok mu zalimce? Bence değil. Zira bütün bu güzelim dünyayı nasıl da leşe çevirdiklerini düşünürsek gerçekten hiç zalimce değil.

Şu da geldi aklıma; biri birinin hakkını gaspettiğinde, dolandırdığında, bile isteye kötülük yaptığında ya da buna benzer şeyler yüzünde kırmızı bir benek peyda olsaydı. Her kötülükte bir benek. Böylece yüzü beneklerle dolu olanlara temkinli yaklaşabilir ve onları pek çok şeyden mahrum bırakabilirdik. Kimseyi ezemez, kimseyi üzemezlerdi. İşte bu tam bir adalet olurdu. 

Böyle acaip şeyler geliyor aklıma. Ya deliriyorum ya da bütün olup bitene, bütün kızdığım şeylere karşı eli kolu bağlı kalıyor olmaktan zihnim böyle acaip çözümler üretiyor. Hayata geçmese de bu da birşeydir, değil mi?

resim: Anna Silivonchik


9 yorum:

  1. Bence okuyan insanların gençleşmesi ve güzelleşmesinden süper bir ütopik bir roman olur:) en azından bu şekilde de okuyan insan sayısında bi artış olabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ütopik roman iyi fikir. Keşke ben yazabilseydim :)

      Sil
  2. ne harika fikirler bunlar böyle bayıldım!
    keşke dedim içimden belki böylelikle bilinçli düşünen insanlar beynini yoran sorgulayan nesil çoğalırdı..
    sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen delirmek iyi geliyor, yeni fikirler açısından :)

      Sil
  3. Ne güzel fikirler, keşke gerçek olsa:)) bu arada yazınızın görseli ne kadar güzel, bayıldım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok seviyorum Anna Silivonchik'in resimlerini. Diğerleri de şahaneler...

      Sil
  4. zihninin masum çözümlerine bayıldım aydan atlayan kedi :)
    hem bence okuyan, öğrenen insan zaten fiziken değilse de zihnen, kalben güzelleşir. ama bunu sadece diğer okuyanlar görür. di'mi?

    YanıtlaSil